Hulpwijzer Noordkop
Gepubliceerd op Hulpwijzer Noordkop 07-12-2019 11:15 (https://www.hulpwijzernoordkop.nl)

Hulpwijzer Noordkop > Woonomgeving en vervoer > Vervoer

Vervoer zorgt ervoor dat u van a naar b kunt reizen en helpt u uw boodschappen te doen, uw kinderen naar school te brengen of familie of vrienden te bezoeken. Er is eigen vervoer zoals een auto, motor of fiets, en collectief vervoer zoals een bus, tram, taxi of trein.

Wilt u makkelijker kunnen reizen of heeft u andere vragen over vervoer? Kies het onderwerp waarover u vragen heeft voor meer informatie.

Wilt u weten hoe u moet reizen met het openbaar vervoer?

Voor reizen met het openbaar vervoer heeft u een OV-chipkaart nodig. Die koopt u via de website OV-chipkaart. U kunt ook met de adresvinder een verkooppunt zoeken. Met uw pinpas stort u geld op de OV-chipkaart. Dit is uw reissaldo. Bij elke reis worden de kosten automatisch van uw reissaldo gehaald.

Reist u per tram of bus? De vertrektijden staan vermeld op de halte. Op de websites van Connexxion, Arriva of Qbuzz staan vertrektijden van deze vervoerders.

Reist u per trein? De vertrektijden staan op de gele borden in het station. Kijk ook op de website van de NS.

Op de website 9292 kunt u uw reis met bus, trein, tram en boot plannen. Of gebruik de NS app. U kunt ze ook bellen, maar dat is niet gratis.

9292 reisinformatie

0900 92 92 (€ 0,70 per minuut, maximum tarief € 14,-) [1]
www.9292.nl [2]

Arriva

www.arriva.nl [3]

Connexxion - klantenservice

Telefonisch bereikbaar: ma t/m vr 8.00 - 19.00 uur.

0900 266 63 99 (€0,28 per minuut, starttarief € 0,10) [4]
www.connexxion.nl/klantenservice [5]

NS - reisplanner

0900 202 11 63 (€ 0,10 per minuut) [6]
www.ns.nl [7]

NS app

www.ns.nl | NS op uw mobiel [8]

OV-chipkaart

www.ov-chipkaart.nl [9]

OV-chipkaart - adresvinder

www.ov-chipkaart.nl/servicepuntenzoeker [10]

Qbuzz

www.qbuzz.nl [11]

Hoe gebruikt u uw OV-chipkaart?

Voor het reizen met openbaar vervoer moet u inchecken met uw OV-chipkaart. Zorg voor voldoende saldo op uw OV-chipkaart. Op uw eindbestemming moet u uitchecken. Wanneer u van vervoerder wisselt moet u uitchecken en opnieuw inchecken. Bijvoorbeeld wanneer u overstapt van trein naar bus.

Vergeet niet uit te checken aan het eind van uw reis. Anders betaalt u veel meer dan uw reis kost. Wilt u een melding krijgen om uit te checken? Download dan de NS app. U kunt hierin een melding instellen.

Kijk op Uitleg OV-chipkaart voor meer informatie. U kunt daar ook oefenen met in- en uitchecken en opladen van het reissaldo.

NS app

www.ns.nl | NS op uw mobiel [8]

OV-chipkaart

www.ov-chipkaart.nl [9]

Uitleg OV-chipkaart

www.uitlegov-chipkaart.netrex.nl [12]

Waarover wilt u iets weten?

  • Leerlingenvervoer [13]
  • Aangepast vervoer [14]
  • Regiotaxi [15]
  • Trein [16]
  • Problemen met vervoer [17]
  • Auto [18]
  • Vervoermiddel van de gemeente [19]

Hulpwijzer is ontwikkeld in opdracht van de gemeenten Schagen en Hollands Kroon in samenwerking met vele instellingen en organisaties.

Over Hulpwijzer Noordkop


Bron-URL: https://www.hulpwijzernoordkop.nl/vervoer

Links
[1] tel:09009292(€0,70perminuut,maximumtarief€14,-)
[2] https://9292.nl/
[3] https://www.arriva.nl
[4] tel:09002666399(€0,28perminuut,starttarief€0,10)
[5] https://www.connexxion.nl/contact/1199
[6] tel:09002021163(€0,10perminuut)
[7] https://www.ns.nl/
[8] https://www.ns.nl/reisinformatie/ns-op-uw-mobiel
[9] https://www.ov-chipkaart.nl/home.htm#/
[10] https://www.ov-chipkaart.nl/service-en-contact/servicepuntenzoeker.htm
[11] https://www.qbuzz.nl/
[12] https://uitlegov-chipkaart.netrex.nl/
[13] https://www.hulpwijzernoordkop.nl/leerlingenvervoer
[14] https://www.hulpwijzernoordkop.nl/aangepast-vervoer
[15] https://www.hulpwijzernoordkop.nl/regiotaxi
[16] https://www.hulpwijzernoordkop.nl/trein
[17] https://www.hulpwijzernoordkop.nl/problemen-met-vervoer
[18] https://www.hulpwijzernoordkop.nl/auto
[19] https://www.hulpwijzernoordkop.nl/vervoermiddel-van-de-gemeente