Aangepast vervoer

Reist u vaak naar een vaste bestemming?

Kijk of er een abonnement voor u is. Meer informatie vindt u op de website OV-chipkaart.

Bent u slecht ter been en wilt u meer weten over reizen met het openbaar vervoer of de Regiotaxi?

Woont u in Hollands Kroon? Neem contact op met het wijkteam van uw gemeente. Vul het contactformulier in op de website. Een medewerker neemt dan contact met u op.

Wijkteam Hollands Kroon - contactformulier

Bent u slechtziend of blind?

Ga naar de website OV-chipkaart voor informatie over de mogelijkheden.

Op de website van de Oogvereniging vindt u een uitgebreide uitleg over de NS-Businesscard en OV-chip Plus.

Reist u met een begeleider? Met Sentire reizen u en uw begeleider goedkoper. in bus, tram, metro en OV over water. Op de website van Connexxion staat meer informatie.

Het NS Serviceloket OV Blinden & Slechtzienden geeft informatie over treinreizen. Voor hulp onderweg belt u met NS Reisassistentie. Of maak gebruik van de app NS Speak op uw tablet of smartphone.

NS - reisassistentie

U kunt reisassistentie telefonisch of online aanvragen.

Oogvereniging - reizen met de OV-chipkaart

OV-chipkaart - visuele beperking

Sentire - OV voor blinden en slechtzienden

Nodig: OV-begeleiderskaart en persoonlijke OV-kaart. Instaptarief € 1,20

Serviceloket OV Blinden & Slechtzienden

Bereikbaar: ma t/m vr 8.00 - 18.00 uur.

Wilt u met een rollator, rolstoel of scootmobiel in het openbaar vervoer reizen?

Reis dan met Valys. Kijk voor meer informatie op de website. Woont u in Hollands Kroon? Word lid van de Belbus. Dit kost 15 euro per jaar. De Belbus haalt u voor uw deur op en brengt u naar uw bestemming. Uw rolstoel of rollator reist met u mee.

Of vraag een vrijwilliger van Graag Gedaan om u te rijden. U betaalt een prijs per kilometer. U kunt ook een taxi nemen. Bijvoorbeeld van Taxi Zwart of Ecotactie.

Wilt u meer informatie? Kijk in het gele boekje van Schagen. Of stel uw vraag aan het wijkteam van uw gemeente. Vul het contactformulier in op de website.

De meeste bussen en treinen zijn toegankelijk voor een rollator of rolstoel. Bijvoorbeeld door een lage instap en een aangepaste plek. Ook zijn veel bushaltes en treinperrons aangepast.

Met een scootmobiel mag u wel mee in de trein, maar niet in de bus. Soms mag u ook met uw scootmobiel mee in tram of metro. Kijk op de website van uw vervoerder wat er mogelijk is.

Is de toegankelijkheid van het openbaar vervoer voor u niet voldoende? Denk dan aan ondersteuning voor onderweg. Kijk op de website van NS voor meer informatie over het reizen met de trein. Of informeer bij uw busvervoerder naar de mogelijkheden.

Toon op kaart (3)
x

Wijkteam Hollands Kroon - contactformulier

Toon op kaart (1)
x

Taxibedrijf EcoTactie

Prunusstraat
3
1741 SP
Schagen
Toon op kaart (1)
x

Taxi Zwart

Marsdiepstraat
621
1784 AM
Den Helder

Graag Gedaan Schagen

Schoenmaker pad
1
1741 XM
Schagen

Graag Gedaan Anna Paulowna

Graag Gedaan stimuleert burenhulp en zorgt voor contact over vervoer tussen vrijwilligers en hulpvragers. 

Het vervoer per auto betreft onder andere ritten naar het ziekenhuis, de huisarts, tandarts, fysiotherapeut en familiebezoek.
 

Kemphaanlaan
3
1761XE
Anna Paulowna
Toon op kaart (1)
x

Belbus Noordkop

Minimumtarief:

  • € 1,80 voor een rit tot 6 kilometer
  • Na 6 kilometer komt er € 0,360 per kilometer bij

Kosten lidmaatschap:

  • lidmaatschap per jaar: € 16,50
  • lidmaatschap voor 3 maanden: € 8,25

Bezoekadres

Winkelerzand
37
1731 LR
Winkel

Postadres

59
1733 ZH
Nieuwe Niedorp

NS - reizen met een functiebeperking

Wilt u buiten de regio reizen en is reizen met openbaar vervoer niet mogelijk?

Dat kan met de speciale taxi van Valys. Vraag hiervoor een Valyspas aan. Ga naar de website Pasaanvraag om de pas online te bestellen. Vult u het formulier liever in op papier? Vraag dan Valys om een aanvraagformulier.

U kunt in 2019 met Valys maximaal 700 km per jaar reizen voor 20 cent per kilometer. Reist u meer? Dan betaalt u € 1,18 per kilometer. Een begeleider mag gratis mee. Kijk op de website voor meer informatie.

Heeft u een klacht over reizen met het openbaar vervoer?

Neem contact op met de vervoerder.